Antwoorden op vragen over Zorg in Deurne

Wat is Zorg in Deurne?

Zorg in Deurne is de nieuwe zorgorganisatie van de gemeente Deurne. Zorg in Deurne is op 1 januari 2017 gestart. In het team van Zorg in Deurne werken gezins- en jongerencoaches, cliëntondersteuners, wijkwerkers en Wmo-consulenten samen.


Hoe kan ik Zorg in Deurne bereiken?

U kunt Zorg in Deurne op de volgende manieren bereiken:

  • Bezoekadres: Oude Martinetstraat 2 (zij-ingang gemeentehuis)
  • Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur
  • Postadres: postbus 3, 5750 AA Deurne
  • Telefoonnummer: 0493 – 387 387
  • E-mailadres: info@zorgindeurne.nl


Bij wie kan ik terecht in een crisissituatie?

Spoed4Jeugd, telefoonnummer 088 - 06 66 999

Voor een crisissituatie waarbij direct hulp nodig is én een kind of jongere betrokken is, kunt u contact opnemen met Spoed4Jeugd. Het telefoonnummer is dag en nacht bereikbaar.


Bij wie kan ik terecht bij huiselijk geweld en kindermishandeling?

Bij Veilig Thuis kunnen mensen terecht die hulp zoeken of zich zorgen maken over anderen. Veilig Thuis is dag en nacht bereikbaar via telefoonnummer 0800-2000

Voor een spoedsituatie belt u naar de politie op het alarmnummer 112.


Waar kan ik terecht voor anonieme hulp?

Heeft u hulp of ondersteuning nodig, maar wilt u liever niet dat uw naam bekend wordt? Dan kunt u contact opnemen met Sensoor. Zij bieden u anonieme hulp aan. Sensoor is er voor volwassenen en jongeren ouder dan 15 jaar. U vindt de contactgegevens op de website van Sensoor.

Kinderen kunnen voor anonieme hulp (dus dat je je naam niet hoeft te geven) terecht bij de Kindertelefoon. De contactgegevens vind je op de website van de Kindertelefoon.


Met wie werkt Zorg in Deurne samen?

Zorg in Deurne werkt vanuit een speciale zorgvleugel in het gemeentehuis, met de ingang aan de Oude Martinetstraat 2 in Deurne. Zorg in Deurne werkt op deze locatie samen met Grip op Schuld Deurne, Stichting Leergeld, LEVgroep, Senzer, MEE en cliëntondersteuners Schakelteam.

Daarnaast werkt Zorg in Deurne samen met verschillende organisaties, zoals consultatiebureaus, zorginstellingen, de Voedselbank, Cratosvrienden, huisartsen, scholen, gemeente, politie en de woningbouwvereniging. Door deze samenwerking ontstaat er een breed netwerk aan partijen die u kunnen helpen met uw zorgvraag.


Deurne werkt toch samen met vier andere Peelgemeenten, hoe zit dat?

Dat klopt. Deurne werkt voor de uitvoering van de Wmo, Jeugdzorg en Bijzondere Bijstand, Minimabeleid en Schulddienstverlening samen met de gemeenten Asten, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren in de organisatie Peelgemeenten. Dit is een uitvoeringsorganisatie die vooral achter de schermen actief is. Inwoners kunnen in hun eigen gemeente terecht met hun zorgvragen. In Deurne kunt u terecht bij Zorg in Deurne.


Wat is de rol van Peelgemeenten?

Zorg in Deurne wordt ondersteund door Peelgemeenten. Dit is een samenwerkingsverband van de gemeenten Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren. Peelgemeenten voert taken uit voor deze vijf gemeenten, bijvoorbeeld (financiële) administratie, beleidsontwikkeling, inkoop, kwaliteitsbeheer en andere uitvoeringstaken. Peelgemeenten is een uitvoeringsorganisatie die achter de schermen actief is. U heeft als inwoner geen contact met Peelgemeenten, maar met Zorg in Deurne.


Ik kan het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) niet meer bereiken, hoe kan dat?

Sinds 1 januari 2018 bestaat het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Deurne niet meer. Het telefoonnummer 0800 – 55 66 555 is komen te vervallen. Voortaan kunt u de gezins- en jongerencoaches bereiken op telefoonnummer 0493 – 387 387.


Ik wil een klacht indienen over Zorg in Deurne. Waar kan ik terecht?

De medewerkers van Zorg in Deurne helpen u graag zo goed mogelijk. Daar doen zij iedere dag hun uiterste best voor. Toch kunt u ontevreden zijn over het optreden van een medewerker of de organisatie. Heeft u hierover een klacht? Laat het ons dan weten. Het geeft ons de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren. Lees hier meer over het indienen van een klacht.


Ik wil bezwaar maken. Waar kan ik terecht?

Als u het niet eens bent met een besluit of beschikking die u heeft ontvangen, dan kunt u daartegen bezwaar maken. Op de brief die u heeft ontvangen kunt u zien hoe u dat kunt doen.


Klacht of bezwaar, wat zijn de verschillen?

Bezwaar maken
Stel u heeft een officiële brief ontvangen waarin staat welke zorg u wel (of niet) krijgt toegewezen. Bent u het niet eens met het besluit in deze brief, dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken. Als u bezwaar kunt maken dan staat dat ook altijd in de brief.

Klacht indienen
Vindt u dat u niet netjes bent behandeld door een medewerker van Zorg in Deurne, vindt u dat u te weinig, onjuiste of misleidende informatie heeft gekregen of dat er niet wordt gereageerd op vragen? Dan kunt u een klacht indienen. Gaat uw klacht over een  zorgverlener of  zorgorganisatie, dan moet u uw klacht daar indienen.

Terug

Pagina opties