Hulp & Ondersteuning (Wmo)

Bij Hulp & Ondersteuning (Wmo) kunt u denken aan huishoudelijke ondersteuning, dagbesteding, beschermd wonen, begeleiding en ondersteuning voor mantelzorgers.

Heeft u hulp of ondersteuning nodig? Neem dan telefonisch contact op met Zorg in Deurne of vul het contactformulier in.

Telefoonnummer Zorg in Deurne: 0493 - 387 387

Contactfomulier Zorg in Deurne

  • Gesprek met een medewerker van Zorg in Deurne

    Nadat u contact heeft opgenomen met zorg in Deurne, gaat een medewerker van Zorg in Deurne samen met u bekijken wat voor u de beste oplossing is. Dit is maatwerk en voor iedereen anders. We bekijken eerst samen wat u zelf kunt en wat uw omgeving kan doen. Misschien kunnen familie, buren of kennissen u helpen in de huishouding of bij het boodschappen doen. Of u bijvoorbeeld naar een activiteit brengen. We kijken ook of er algemene voorzieningen zijn die u kunnen helpen. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan de maaltijdservice, inzet van vrijwilligers om bijvoorbeeld boodschappen of klussen te doen of activiteiten voor vrijetijdsbesteding.

    Is uw probleem hiermee niet opgelost? Dan kijken we of een individuele Wmo-voorziening een oplossing biedt. Voorbeelden van individuele voorzieningen zijn: begeleiding thuis, dagbesteding, huishoudelijke ondersteuning, vervoer (zoals een scootmobiel, driewielfiets of taxi), een rolstoel, woonvoorzieningen (zoals een aanpassing van uw woning, traplift of douchestoel), een plaats in een beschermde woonomgeving of kortdurend verblijf.

  • Enkele tips voor de voorbereiding van het gesprek

    We geven u graag enkele tips voor de voorbereiding van het gesprek met de medewerker van Zorg in Deurne.

    • Het is goed om iemand te vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn. Iemand die u vertrouwt en uw situatie goed kent. Bijvoorbeeld een goede kennis, familielid of mantelzorger
    • U kunt ook kosteloos gebruik maken van onafhankelijke cliĆ«ntondersteuner. Meer informatie over onafhankelijke cliĆ«ntondersteuning vindt u op deze pagina
    • Zet voor het gesprek wat zaken op een rij, zoals de dingen die goed gaan en dingen die minder goed gaan en waarbij u ondersteuning nodig heeft
    • Denk ook na of er mensen in uw omgeving zijn die u met bepaalde zaken kunnen helpen
    • Het gesprek is vertrouwelijk en we garanderen uw privacy. Informatie uit het gesprek delen we alleen met andere hulpverleners als dat nodig is en als u hiervoor toestemming geeft
  • Eigen bijdrage

    Voor de meeste voorzieningen betaalt u een eigen bijdrage. U betaalt uw eigen bijdrage aan het Centraal Administratiekantoor (CAK). Het CAK berekent de eigen bijdrage op basis van uw inkomen en vermogen, de samenstelling van uw huishouden, uw leeftijd en de kosten van uw voorziening.

    Meer informatie over de eigen bijdrage

  • Ondersteuning voor mensen met een laag inkomen

    Heeft u een laag inkomen en kunt u uw eigen bijdrage niet of moeilijk betalen? Dan kunt u bijzondere bijstand aanvragen bij Zorg in Deurne. We bekijken dan of de eigen bijdrage geheel of voor een deel kan worden vergoed. Zorg in Deurne heeft ook andere regelingen voor mensen met een laag inkomen.

    Regelingen voor mensen met een laag inkomen

  • Anonieme hulp

    Heeft u hulp of ondersteuning nodig, maar wilt u liever niet dat uw naam bekend wordt? Dan kunt u contact opnemen met Sensoor. Zij bieden u anonieme hulp aan. Sensoor is er voor volwassenen en jongeren ouder dan 15 jaar. 

    Naar Sensoor

Terug

Pagina opties