Wij proberen de leefomgeving voor onze inwoners zo veilig mogelijk te maken en te houden. Goed werkende openbare verlichting speelt daarbij een belangrijke rol. Ziet u dat een lantaarnpaal niet brandt of beschadigd is? Dan horen wij dat graag zodat we voor herstel kunnen zorgen.

Storing melden

Voor het melden van een storing aan de straatverlichting hebben wij gekozen voor het klantenportaal van MOON. Via dit portaal kunt u als inwoner gemakkelijk en online direct een melding doen.

Op de digitale kaart kunt u zien waar welke lichtmast staat en welke storingen al gemeld zijn. U kunt zelf gemakkelijk een nieuwe melding maken. De meldingen gaan direct naar de aannemer en kunnen dus sneller worden opgepakt.

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de melding? Laat dan uw contactgegevens achter.

Storing openbare verlichting melden

U mag ook met ons bellen tijdens openingstijden via telefoonnummer 0493-38 77 11.

Gevaarlijke situatie melden

Is er sprake van een gevaarlijke situatie, zoals een omgevallen lantaarnpaal of vrij liggende elektriciteitskabels? Geef dan de melding direct bij voorkeur telefonisch aan ons door via telefoonnummer 0493-38 77 11. Buiten de openingstijden kunt u ook dit nummer bellen, er is in geval van spoed altijd iemand van de storingsdienst te bereiken.

Niet altijd bij de gemeente melden

Openbare verlichting in achterpaden

Storingen aan lichtmasten in achterpaden meldt u op de website van SPIE(externe link), via telefoonnummer 088–945 08 50 of bij Bergopwaarts via telefoonnummer 0493-32 73 00 of mail naar mail@bergopwaarts.nl

Provinciale wegen

Niet de gemeente, maar de provincie is verantwoordelijk voor kapotte verlichting langs provinciale wegen. U kunt dit melden bij de provincie Noord-Brabant, telefoonnummer 073-680 73 68 of via een mail aan info@brabant.nl

Hoe lang duurt het?

Soms is een storing niet op te lossen door het vervangen van de lamp. Het kan zijn dat de oorzaak in de voedingskabels in de grond ligt. Dit soort storingen komen in de winter vaker voor. Wij hebben wekelijks overleg met de beheerder van de kabels om ook die storingen zo snel mogelijk op te lossen.

Lamp, armatuur of mast

Voor een storing of schade aan de lamp, armatuur of de mast is de gemeente verantwoordelijk. Is er sprake van een gevaarlijke situatie (voor weggebruikers) dan pakken wij de meldingen direct op. Alle niet-urgente meldingen over kapotte lantaarnpalen bundelen we. Deze neemt aannemer Heijmans bv mee in de onderhoudsronde, de meeste meldingen lossen ze binnen 14 dagen op.

Netstoringen en vervangen lantaarnpalen

Storingen aan de elektriciteitskabels (netstoringen) zijn helaas niet altijd direct te verhelpen en duren langer. De oorzaak is soms lastig te achterhalen. Om de storing goed in kaart te brengen moet soms een meetwagen worden ingezet en brandt in de onderzoeksperiode vaak ook overdag de verlichting. Deze kosten zijn voor rekening van Enexis. In de meeste gevallen verhelpt netbeheerder Enexis een netstoring (kabelschade). Bevindt de storing zich op het eigen net van de gemeente, dan verhelpt de aannemer de storing.

Heeft u gevonden wat u zocht?