Ben jij die ervaren specialist op het gebied van BRP en Burgerlijke Stand?

Ben jij gepassioneerd over het werken met burgers en het verwerken van hun persoonsgegevens? Heb je meer dan de gemiddelde kennis en ervaring op het gebied van de Basisregistratie personen (BRP) en de Burgerlijke Stand (BS)? Als Specialist Burgerzaken ben je het inhoudelijk aanspreekpunt voor zowel de backoffice als de frontoffice, en help je inwoners met hun vragen. Daarnaast vind je het een uitdaging om onze processen en dienstverlening te optimaliseren? Kortom, jij bent degene naar wie wij op zoek zijn!

Elke dag begint met een dagstart waarin het team de dag van gisteren evalueert en de agenda voor de komende dag bespreekt. Geen dag is hetzelfde, wat het werk gevarieerd maakt. Je hebt direct contact met onze inwoners in het nieuwe Huis voor de Samenleving, waar open, laagdrempelige en transparante werkplekken zijn, midden tussen de vele 
ontmoetingen van bezoekers van het Huis.

Alle werkzaamheden en contacten draaien om belangrijke gebeurtenissen in het leven van onze inwoners. Als ervaren specialist Burgerzaken weet je precies wat er moet gebeuren. In Deurne vinden we het belangrijk om de mogelijkheden binnen de regels te benutten. Dat vraagt om meedenken met onze inwoners en net dat extra stapje zetten.

Je schakelt continu tussen verschillende taken en diverse bezoekers. Het is essentieel dat je goed aanvoelt hoe je met een inwoner moet omgaan: gastvrij, vriendelijk en enthousiast, maar ook duidelijk als het nodig is om “nee” te zeggen.

Vacature specialist burgerzaken, foto van diverse personen in gesprek in pantry Huis voor de samenleving Deurne

Wat ga je doen?

  • Behandelen en verwerken van naturalisatieaanvragen en eerste inschrijvingen in de BRP
  • Behandelen en verwerken van complexe mutaties in de BRP en bewaken van de kwaliteit
  • Uitvoeren van adresonderzoeken
  • Onderzoek naar (identiteits)fraude en andere onregelmatigheden
  • Beoordelen van (buitenlandse) brondocumenten en toepassen internationaal privaatrecht
  • Behandelen en verwerken van gecompliceerde vraagstukken op het gebied van de Burgerlijke Stand en het opmaken van akten
  • Informeren/adviseren van inwoners bij hun aanvragen
  • Vraagbaak voor je collega’s in de frontoffice
  • Bijdrage leveren aan verbetering van de dienstverlening
  • Ondersteunende rol bij de organisatie van verkiezingen

Deze talenten neem je mee

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau, vakgerichte opleidingen en enkele jaren aantoonbare ervaring in de genoemde werkzaamheden
  • Nauwkeurig
  • Stressbestendig en flexibel
  • Teamspeler en verbinder
  • Open staan voor permanente scholing
  • Beschikbaarheid tijdens avondopenstelling op dinsdag en donderdag (mogelijk in de toekomst) 
Vacature specialist burgerzaken, foto van twee personen in trappenhal Huis voor de samenleving Deurne

Jouw team

Het team bestaat uit medewerkers van het Klant Contact Centrum, frontoffice en backoffice medewerkers en kwaliteitsmedewerkers. Er wordt hard gewerkt en veel gelachen. Het team bestaat nagenoeg uit vrouwen. Er is een ontwikkeltraject gestart binnen het team waardoor specialisten en baliemedewerkers steeds meer taken van elkaar kunnen overnemen. Dit maakt de functies veelzijdig, maar vraagt ook om permante scholing.
We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. Dat kan dus ook thuis zijn. Samen met je team maak je daar afspraken over.

Wat bieden wij

  • Een passend salaris van minimaal € 3.317,- tot maximaal € 4.752,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 9).
  • Een flexibele werkweek tussen de 28 en 32 uur per week.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je bruto salaris. 
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van € 168,- of € 296,- bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal €500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de Samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Deurne daar doen we het voor

Wil je meer weten over werken bij gemeente Deurne ? Kijk dan op de pagina Werken bij Gemeente Deurne.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is 12 mei 2024.
Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
  • Reserveer 16 mei 2024 voor het gesprek. Kun je niet op deze datum? Laat het ons weten, dan vinden we samen een ander geschikt moment.

Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Marjon Berkers, Kwaliteitsmedewerker Burgerzaken via telefoonnummer 0493 - 38 77 11.

Vragen over het sollicitatieproces? Bel Hanriette de Lepper of Ilona van der Wielen op 0493 - 38 77 11.

Vacature specialist burgerzaken, foto van 4 personen in de kantooromgeving Huis voor de samenleving Deurne.