U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:

  • u bent eigenaar, huurder of medebewoner van de woning
  • Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken

 U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.

Hoe werkt het?

U kunt via het online formulier vragen om een adresonderzoek. 

Wat heeft u nodig?

  • Uw DigiD
  • Als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door
  • Een bewijs dat u de eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract

Adresonderzoek aanvragen

Komt u liever persoonlijk langs? Maak hiervoor een afspraak. Vergeet uw identiteitsbewijs niet.

Goed om te weten

  • Het aanvragen van een adresonderzoek is gratis.
  • Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
  • Na het onderzoek kunnen wij iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.
  • U krijgt van ons bericht over de uitslag van het onderzoek.

Heeft u gevonden wat u zocht?