U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:

  • Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.

Hoe werkt het?

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.

Wat moet u doen?

Online aanvragen

U kunt via het online formulier vragen om een adresonderzoek. 

Wat heeft u nodig?

  • Uw DigiD
  • Als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door

DigiD linkAdresonderzoek aanvragen

Persoonlijk aanvragen

Maak een afspraak om het adresonderzoek persoonlijk bij de Publieksbalie aan te vragen. Breng een geldig legitimatiebewijs mee.

Goed om te weten

  • Het aanvragen van een adresonderzoek is gratis.
  • Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
  • Na het onderzoek kunnen wij iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.
  • U krijgt van ons bericht over de uitslag van het onderzoek.

Heeft u gevonden wat u zocht?