Toezichthouder VTH – Integraal

Vacaturegegevens

Uren per week: 36 uur

Werk- en denkniveau: MBO/MBO+

Salaris: € 3.052 - € 4.297

Sluitingsdatum: woensdag 20 augustus 2025

Sollicteer direct

Twee medewerkers staan samen in de gang. Ze kijken en wijzen naar een document die een van de twee vasthoudt.

Jouw rol in hoofdlijnen

Houd jij Deurne leefbaar en veilig? Dan zoeken we jou!

Sta jij stevig in je schoenen, heb je oog voor je omgeving en steek je graag de handen uit de mouwen? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe collega! De gemeente Deurne staat voor prettig wonen, werken en leven in de Peel. Als toezichthouder speel jij hierin een sleutelrol. Jij zorgt – samen met je collega’s – voor een veilige, duurzame en leefbare omgeving. Dat doe je met kennis van zaken én met oog voor de mensen om je heen. Je houdt toezicht, denkt mee, pakt door en maakt het verschil.

Wat ga je doen? 

Als integraal toezichthouder heb je een breed takenpakket. Je voert controles uit op de naleving van uiteenlopende wet- en regelgeving waarvoor de gemeente verantwoordelijk is. Zo controleer je onder andere op de horecawetgeving, Basisregistratie Personen (BRP) en de huisvesting van arbeidsmigranten. 

Daarnaast speel je een belangrijke rol in de aanpak tegen ondermijning, waarbij je nauw samenwerkt met collega’s en ketenpartners. Ook word je op basis van een rooster ingezet als marktmeester en voer je controles uit op het gebied van geluid bij evenementen. Samen met je collega-toezichthouders pak je meldingen en handhavingsverzoeken op en zorg je voor een daadkrachtige en zorgvuldige afhandeling.

Deze functie vraagt om flexibiliteit, goede communicatieve vaardigheden en een stevige persoonlijkheid. Je weet je staande te houden in uiteenlopende situaties, schakelt makkelijk tussen preventief en corrigerend optreden en handelt altijd met oog voor de juiste verhouding tussen de praktijk en de regelgeving.

Jouw werkdag in Deurne is nooit hetzelfde. Je houdt van het beetpakken van probleemsituaties. Je denkt vanuit een “open mind”, luistert en stelt vragen. Je voert het “goede gesprek” om tot een oplossing te komen. Als verdere juridische actie nodig is, schakel je met een jurist. Je werkt deels op kantoor en deels buiten op locatie. Samenwerken doe je graag, maar ook zelfstandig red je je prima.

Het leven in Deurne gaat continue door, daarom ben je ook inzetbaar buiten reguliere werktijden en in het weekend. Samen met collega’s van andere teams draai je mee in het wachtdienstrooster voor calamiteiten buiten kantoortijden.

Door ontwikkelen!

BOA’s die zich verder willen ontwikkelen in het bestuursrechtelijk domein nodigen wij van harte uit om te solliciteren. Deze functie biedt een uitstekende kans om je toezichtervaring te verbreden en je verder te specialiseren binnen het gemeentelijk domein.

Wat bieden wij:

  • Een passend salaris van minimaal €3.052 tot maximaal €4.297 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 8).
  • Een flexibele werkweek van gemiddeld 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je brutosalaris.
  • We hebben een kilometervergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Extra vergoeding voor wacht- en geluidsdiensten.
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van €168 of €296 bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek, met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van €3 per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal €500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Deze talenten neem je mee

  • Je hebt een MBO/MBO+ diploma handhaving, juridisch of je bent bereid een opleiding hiervoor te volgen;
  • Je hebt basiskennis van de relevante wet- en regelgeving of wil je daar verder in verdiepen (APV, BAG, Wgv, Omgevingswet en BRP);
  • Je bent onafhankelijk en staat stevig in je schoenen, je neemt besluiten als dat nodig is en bent zakelijk als de situatie daarom vraagt;
  • Omgaan met (conflicterende) belangen en onderhandelen vind je leuk;
  • Je legt verbindingen tussen binnen en buiten;
  • Je neemt initiatief en doet mee;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, je weet de inhoud zowel mondeling als schriftelijk goed over te brengen;
  • Je beschikt over een rijbewijs B. Er is een dienstauto beschikbaar, maar het kan zijn dat je ook met eigen vervoer op pad moet.
  • Je hebt bij voorkeur enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Een VOG-P is een vereiste voor deze functie!

Jouw team

Het team VTH (Vergunningen, Toezicht & Handhaving) bestaat uit ruim 30 medewerkers, met een diverse mix in leeftijd en ervaring, verdeeld over de clusters omgevingsvergunningen, vergunningverlening APV en Bijzondere Wetten en toezicht en handhaving. Het is een team dat elkaar helpt om samen beter te worden. De sfeer is informeel en prettig, waarbij vanuit 
vrijheid en vertrouwen wordt gewerkt en gestuurd. Er is ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. 

We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. In deze functie vereist een groot deel van de werkzaamheden aanwezigheid in Deurne. 

Op dit moment wordt nagedacht over de inrichting van de organisatie in relatie tot de complexe opgaven waar de gemeente voor staat. Mogelijk heeft dit in de toekomst consequenties voor de samenstelling van de teams en de invulling van de teamleiders.

Deurne, daar doen we het voor

Iedere functie is uniek en elke dag is anders. We kijken naar jouw talenten en bieden mogelijkheden om te blijven groeien en te ontwikkelen. Daar zijn wij trots op!

Samen met 300 collega’s maken we ons Deurne steeds mooier. Elke dag stappen we ons Huis voor de samenleving binnen waar we elkaar ontmoeten en samenwerken. Een huis waar inwoners, verenigingen, organisaties en de gemeente samen komen.

Door de korte lijntjes lopen we gemakkelijk bij elkaar binnen, hierdoor krijgen we veel voor elkaar.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is tot en met woensdag 20 augustus 2025. Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Twee personen zijn in gesprek over de wijk die op de foto te zien is.

Vragen over de vacature?

Esther Meulman - Teamleider Ruimte - Vergunningen Toezicht Handhaving 

0493 - 38 77 11 (vanaf 6 augustus weer aanwezig)

Vragen over het sollicitatieproces?

 Annabel Smit of Ilona van der Wielen

0493 - 38 77 11