Dienstverlening gemeente Deurne scoort 7,3
De gemeente Deurne hield een tevredenheidsonderzoek onder inwoners, ondernemers en verenigingen. De uitkomsten laten zien: de dienstverlening wordt gemiddeld gewaardeerd met een 7,3. De gemeente gebruikt de uitkomsten van het onderzoek om de dienstverlening verder te verbeteren.
Uitkomsten onderzoek
Inwoners, verenigingen en ondernemers geven aan vooral tevreden te zijn over het persoonlijke contact met de gemeente en de vriendelijke houding van medewerkers. Ook het gevoel serieus genomen te worden en de mogelijkheid om zaken eenvoudig te regelen, worden als positief ervaren. Zo scoren het aanvragen van persoonlijke documenten en aangifte burgerlijke stand boven het gemiddelde (respectievelijk 8,5 en 8,0). Inwoners ervaren deze processen als snel, eenvoudig en prettig.
Tegelijkertijd is er ruimte voor verbetering in de manier waarop men contact kan opnemen met de gemeente. De bereikbaarheid en snelheid van reageren via e-mail of telefoon worden als aandachtspunten genoemd. Ook is er behoefte om beter op de hoogte te blijven van de status van aanvragen en verzoeken. Zoals bijvoorbeeld bij het verwerken van vergunningsaanvragen en meldingen over de openbare ruimte.
Over het onderzoek
Het onderzoek werd uitgevoerd in de periode van november 2024 tot en met januari 2025. Met als doel om een breed en representatief beeld te verkrijgen van hoe inwoners en ondernemers de dienstverlening van de gemeente Deurne ervaren. De resultaten vormen een zogenoemde nulmeting. Eind 2026 volgt een nieuw onderzoek om te kijken of de verbeteringen effect hebben gehad.
Samen werken aan een toegankelijke overheid
De gemeente blijft zich inzetten voor een open, betrouwbare en toegankelijke dienstverlening die aansluit bij de behoeften van de inwoners, ondernemers en verenigingen van heel Deurne.