Overzicht geleverde persoonsgegevens opvragen

Wat is het?

(Overheids)organisaties kunnen gegevens van u uit de Basisregistratie Personen (BRP) opvragen bij de gemeente. Bijvoorbeeld voor:

  • pensioenen
  • uitkeringen
  • huurtoeslag
  • belastingen
  • rechtszaken

Wilt u weten welke gegevens de gemeente over u heeft geleverd aan organisaties? Dan vraagt u hiervan gratis een overzicht op. 

Hoe werkt het?

U vraagt het overzicht alleen voor uzelf aan in de gemeente waar u woont. 

Aanvragen

1. Online met digid

DigiDOnline aanvraag overzicht verstrekte gegevens BRP

2. Schriftelijk per post

Schriftelijk: stuur een brief met uw verzoek, samen met een kopie van uw geldige identiteitsbewijs, naar:
Gemeente Deurne, Publiekszaken & Dienstverlening
Postbus 3
5750 AA Deurne

Hoelang duurt het?

U krijgt binnen 4 weken het overzicht.

Om u een volledig overzicht te geven, kijkt de gemeente niet alleen in haar eigen systemen. Zij informeert ook welke landelijke overheidsorganisaties uw gegevens hebben bekeken.

Extra informatie

Het overzicht gaat maximaal 20 jaar terug in de tijd. Zo lang moet de overheid zogeheten ‘verstrekkingen’ bewaren volgens de Wet Basisregistratie Personen. Deze wet is echter pas ingegaan op 6 januari 2014. Tot die tijd was de wettelijke bewaartermijn 1 jaar. Het is daarom niet altijd mogelijk om alle informatie van de afgelopen 20 jaar voor u terug te vinden.