Regisseur Woo

Vacaturegegevens

Uren per week: 18 uur

Werk- en denkniveau: HBO/WO

Salaris: € 3.674 - € 5.419

Sluitingsdatum: vrijdag 18 juli 2025

Sollicteer direct

Twee collega’s die aan het praten zijn in een zitplekje.

Jouw rol in hoofdlijnen

Geef jij richting aan open overheid? Dan zoeken wij jou als Regisseur Woo!

Als regisseur Wet open overheid (Woo) geef jij richting aan een open en transparante overheid. Je bent hét aanspreekpunt voor Woo-verzoeken en je maakt collega’s enthousiast en bewust van hun rol in het openbaar maken van informatie. Je coördineert, adviseert, bewaakt de kwaliteit én zorgt dat alles volgens wet- en regelgeving verloopt – met oog voor de balans tussen openheid, privacy en bestuurlijke context.

Wat ga je doen? 

Informatievoorziening: 

  • Extern: helpt als wettelijk Woo-contactpersoon met verkrijgen van al gepubliceerde informatie en informeert inwoners over het indienen van Woo-verzoeken;
  • Intern: informeert over de doelen, het nut en de verplichtingen van de Woo (ambassadeur binnen de organisatie). 

Advisering: 

  • Adviseert over het uitvoeren van de Woo, over de verplichtingen bij actieve en passieve openbaarmaking, over het al dan niet beschikbaar maken van informatie, in samenhang met AVG en privacywetgeving.
  • Adviseert over het verder ontwikkelen van Woo-processen binnen de gemeente, zowel voor actieve als passieve openbaarmaking. 

Coördinatie en monitoring: 

  • Actieve openbaarmaking: coördineert, ondersteunt en monitort bij het proactief publiceren van informatie.
  • Passieve openbaarmaking, Woo-verzoeken: coördineert de tijdige en correcte behandeling en besluitname over Woo-verzoeken. 

Beheer: 

  • Beheer Woo-index: zorgt dat informatie correct en toegankelijk wordt ontsloten naar de Woo-index.

Wat bieden wij:

  • Een passend salaris van minimaal €3.674 tot maximaal €5.419 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 10). Dit is een indicatieve waardering, de functie moet nog worden gewaardeerd.
  • Een flexibele werkweek van 18 uur per week.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je bruto salaris.
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van €168 of €296 bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van €3 per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal €500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Een inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café. Kijk voor meer informatie op Huis-voor-de-samenleving.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.
  • We hebben vanaf 1 juli 2025 een kilometervergoeding van €0,23 per kilometer. 

Deze talenten neem je mee

  • HBO of WO-werk- en denkniveau, in een relevante richting zoals Rechten of Bestuurskunde.
  • Aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol.
  • Aantoonbare werkervaring in een adviserende rol.
  • Aantoonbare werkervaring in een rol waar bestuurlijke sensitiviteit belangrijk is.

Jouw team

Als je bij ons komt werken, kom je terecht in het team Juridische Zaken. Een klein team van 5 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor juridische advisering, bezwaarschriften en klachten. Het team heeft als kernwaarden: deskundigheid, creativiteit, betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en verbinding. 
We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. Dat kan dus ook thuis zijn. Samen met je team maak je daar afspraken over. Op dit moment wordt nagedacht over de inrichting van de organisatie in relatie tot de 
complexe opgaven waar de gemeente voor staat. Mogelijk heeft dit in de toekomst consequenties voor de samenstelling van de teams en de invulling van de teamleiders. 

Deurne, daar doen we het voor

Iedere functie is uniek en elke dag is anders. We kijken naar jouw talenten en bieden mogelijkheden om te blijven groeien en te ontwikkelen. Daar zijn wij trots op!

Samen met 300 collega’s maken we ons Deurne steeds mooier. Elke dag stappen we ons Huis voor de samenleving binnen waar we elkaar ontmoeten en samenwerken. Een huis waar inwoners, verenigingen, organisaties en de gemeente samen komen.

Door de korte lijntjes lopen we gemakkelijk bij elkaar binnen, hierdoor krijgen we veel voor elkaar.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is tot en met vrijdag 18 juli 2025. Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
  • Reserveer dinsdag 22 juli en woensdag 23 juli 2025 voor het gesprek. Kun je niet op deze datum? Laat het ons weten, dan vinden we samen een ander geschikt moment.
Collega’s die aan het werk zijn op kantoor, waarvan 1 collega aan het bellen is en de andere collega’s elkaar helpen.

Vragen over de vacature?

Johan Knuvers - Teamleider Bedrijfsvoering Ontwikkeling

0493 - 38 77 11

Vragen over het sollicitatieproces?

 Annabel Smit of Ilona van der Wielen

0493 - 38 77 11