Vergunningverlener APV en bijzondere wetten

Vacaturegegevens

Uren per week: 36 uur

Werk- en denkniveau: HBO

Salaris: € 3.426 - € 4.908

Sluitingsdatum: donderdag 28 augustus 2025

Sollicteer direct

Twee medewerkers zijn in gesprek met elkaar. De linker medewerker noteert de dingen die de rechter medewerker vertelt.

Jouw rol in hoofdlijnen

Wil jij bijdragen aan een bruisende, veilige en leefbare gemeente als vergunningverlener APV en bijzondere wetten? Dan zoeken wij jou!

De gemeente Deurne staat voor prettig wonen en leven in de Peel – en daar speel jij als Vergunningverlener een belangrijke rol in. Samen met je collega-vergunningverlener ben jij hét aanspreekpunt als het gaat om vergunningen en advies op het gebied van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), de Alcoholwet en andere bijzondere regelgeving. Denk aan evenementen, (markt)standplaatsen, alcohol- en kansspelvergunningen.

Wat ga je doen?

  • Je coördineert en begeleidt zelfstandig het volledige proces van vergunningverlening: van aanvraag tot besluit.
  • Je beantwoordt vragen van inwoners, ondernemers en organisatoren, en schakelt actief met partners zoals de brandweer, politie en andere overheden.
  • Je adviseert de burgemeester, het college van B&W en collega’s – zowel op verzoek als uit eigen initiatief.
  • Je denkt kritisch mee over hoe processen slimmer en klantvriendelijker kunnen.
  • Je levert input voor beleid op het gebied van evenementen en horeca.
  • Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen: je werkt samen met je directie collega en jullie worden hierbij administratief ondersteund.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Als vergunningverlener APV en bijzondere wetten ben jij de spil in het organiseren van alles wat leeft en bruist in Deurne. Van kleinschalige buurtactiviteiten tot grote festivals – jij zorgt dat alles netjes én veilig geregeld is.

Elke werkdag is anders. Je begint de ochtend met het checken van je mail: zijn er nieuwe aanvragen binnengekomen? Al snel schuif je aan bij een overleg met je collega’s over een groot evenement. Samen met de organisator nemen jullie het veiligheidsplan door – van crowd control tot hulpdiensten.

’s Middags praat je de burgemeester bij over recente ontwikkelingen binnen de APV. Daarna heb je een goed gesprek met een ondernemer die een alcoholvergunning aanvraagt. Je denkt met hen mee en zorgt dat alles voldoet aan de regels. Nog even je mails beantwoorden – en dan zit je dag erop. Een dag waarin je hebt bijgedragen aan een veilige, levendige gemeente waar veel mogelijk is.

Wat bieden wij:

  • Een functie met veel verantwoordelijkheid en vrijheid bij een ondernemende gemeente.
  • Een passend salaris van minimaal €3.426 tot maximaal €4.908 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 9).
  • Een flexibele werkweek van gemiddeld 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je bruto salaris.
  • We hebben vanaf 1 juli 2025 een kilometervergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van €168 of €296 bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van €3 per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal €500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Een inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café. Kijk voor meer informatie op Huis-voor-de-samenleving.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Deze talenten neem je mee

  • Je hebt een HBO werkniveau met relevante werkervaring;
  • Je hebt kennis en ervaring met de wet- en regelgeving rondom vergunningverlening, Algemene plaatselijke verordening en diverse bijzondere wetten;
  • Je bent een teamplayer die zowel goed zelfstandig als in een team kan werken;
  • Je stelt kritische vragen maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Je werkt in ieder geval 2 dagen per week op kantoor en bent bereid op vrijdag te werken.

Jouw team

Het team VTH (Vergunningen, Toezicht & Handhaving) bestaat uit ruim 30 medewerkers, met een diverse mix in leeftijd en ervaring, verdeeld over de clusters omgevingsvergunningen, vergunningverlening APV en Bijzondere Wetten en toezicht en handhaving. Het is een team dat elkaar helpt om samen beter te worden. De sfeer is informeel en prettig, waarbij vanuit 
vrijheid en vertrouwen wordt gewerkt en gestuurd. Er is ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. 

We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. Dat kan dus ook thuis zijn. In deze functie is het ook mogelijk om deels thuis te werken. 

Op dit moment wordt nagedacht over de inrichting van de organisatie in relatie tot de complexe opgaven waar de gemeente voor staat. Mogelijk heeft dit in de toekomst consequenties voor de samenstelling van de teams en de invulling van de teamleiders.

Deurne, daar doen we het voor

Iedere functie is uniek en elke dag is anders. We kijken naar jouw talenten en bieden mogelijkheden om te blijven groeien en te ontwikkelen. Daar zijn wij trots op!

Samen met 300 collega’s maken we ons Deurne steeds mooier. Elke dag stappen we ons Huis voor de samenleving binnen waar we elkaar ontmoeten en samenwerken. Een huis waar inwoners, verenigingen, organisaties en de gemeente samen komen.

Door de korte lijntjes lopen we gemakkelijk bij elkaar binnen, hierdoor krijgen we veel voor elkaar.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is tot en met donderdag 28 augustus 2025. Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
  • Reserveer maandagmiddag 1 september voor het gesprek. Kun je niet op deze datum? Laat het ons weten, dan vinden we samen een ander geschikt moment.
Twee medewerkers lopen samen door een straat in het centrum van Deurne.

Vragen over de functie?

Esther Meulman - Teamleider Ruimte VTH

0493 - 38 77 11

Vragen over het sollicitatieproces?

 Annabel Smit of Ilona van der Wielen

0493 - 38 77 11