Centrale telling en melden fouten

Op donderdag 30 oktober 2025, vanaf 09.30 uur, vindt een openbare zitting van het gemeentelijk stembureau plaats in de Peelzaal van het Huis voor de samenleving.

Tijdens deze zitting wordt de centrale stemopneming uitgevoerd. De stemmen die op woensdag zijn uitgebracht, worden per kandidaat geteld door telteams. Van elke telling wordt een proces-verbaal opgesteld. Deze processen-verbaal worden vervolgens verwerkt in het verkiezingsprogramma.

Controle en bezwaar

Het gemeentelijk stembureau voert tijdens de zitting een controleprotocol uit om te verifiëren dat de tellingen correct zijn verwerkt.
Kiezers kunnen tijdens de zitting persoonlijk bezwaar indienen. Deze bezwaren worden opgenomen in het proces-verbaal en behandeld door het stembureau.

Afronding en publicatie

Aan het einde van de zitting wordt het proces-verbaal model N 31-2 opgemaakt.
Uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 worden alle processen-verbaal en het controleverslag gepubliceerd op de website van de gemeente. Deze documenten zijn vanaf dat moment ook ter inzage beschikbaar in het gemeentehuis.

Melden van fouten

Kiezers kunnen tot woensdag 5 november 2025, 10.00 uur een melding doen bij het centraal stembureau (de Kiesraad) over mogelijke fouten in uitslag.
Meldingen die later binnenkomen worden niet in behandeling genomen.

Melding doen van fouten in de uitslag