Klacht indienen
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen.
Waarover kunt u een klacht indienen?
- De persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders.
- Het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie.
- Het niet reageren op uw vragen.
Peelgemeenten
De gemeente heeft de taken voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Jeugdwet en Minima- en Schulddienstverlening belegd bij Peelgemeenten. Klachten over de uitvoering van deze taken kunt u indienen bij Peelgemeenten.
Hoe werkt het?
Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. Wij kunnen u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken. Daarna krijgt u bericht. Bent u het niet eens met onze conclusie, dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman.
Uw klacht indienen bij de gemeente
- Online door gebruik te maken van het onderstaand formulier.
- Schriftelijk per post gericht aan: gemeente Deurne, ter attentie van de klachtencoördinator, Postbus 3, 5750 AA Deurne.
Uw klacht indienen bij Peelgemeenten
- Online door gebruik te maken van het onderstaand formulier.
- Schriftelijk per post gericht aan: Peelgemeenten, ter attentie van de klachtencoördinator, Postbus 3, 5750 AA Deurne.
- Schriftelijk door het invullen van het formulier zoals onder "pdf-documenten".
- Mondeling via telefoonnummer 06-147 607 12.
Hoe lang duurt het?
- Wij behandelen uw klacht binnen 6 weken.
- Als u het niet eens bent met het antwoord van ons kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman.
Formulier
Met dit formulier dient u een klacht in tegen de gemeente of de Peelgemeenten. Hiervoor heeft u uw DigiD of eHerkenning nodig, hou uw gegevens bij de hand.
Andere klachten
- Klachten en meldingen over de openbare ruimte meldt u eenvoudig via het formulier melding woon- of leefomgeving;
- Voor klachten over de plannen van de gemeente gelden andere inspraakregelingen;
- Klachten over de politie of woningbouwvereniging dient u bij deze organisaties zelf in, zij hebben een eigen klachtenregeling.